Title Društvene mreže i kanali u nastavi hrvatskoga jezika
Title (english) Social media and channels in Croatian language teaching
Author Ivan Kapović
Mentor Danijel Labaš (mentor)
Mentor Ivan Uldrijan (mentor)
Committee member Vine Mihaljević (predsjednik povjerenstva)
Committee member Dražen Maleš (član povjerenstva)
Committee member Danijel Labaš (član povjerenstva)
Committee member Ivan Uldrijan (član povjerenstva)
Committee member Igor Vranić (član povjerenstva)
Granter University of Zagreb Faculty of Croatian Studies (Department of Croatology) Zagreb
Defense date and country 2019-06-28, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline INTERDISCIPLINARY AREAS OF KNOWLEDGE Croatian Studies
Abstract Diplomski rad tematizira pitanje budućnosti obrazovnoga sustava i njegove prilagodbe novim tehnologijama i društvu koje karakterizira međusobno umrežavanje korisnika. Navike korištenja medija kroz vrijeme su se uvelike promijenile, a mladi naraštaji danas su većinom prisutni na mreži i koriste društvene mreže i komunikacijske kanale. Glavni je cilj ovoga rada
istražiti kako na odgovarajući način upotrijebiti društvene mreže i komunikacijske kanale u nastavi predmeta Hrvatski jezik, kako bi učenici bili zainteresirani za njihovo praćenje. U teorijskom dijelu rada pomoću dostupne literature istražuju se mogućnosti korištenja digitalnih alata i prikazuju karakteristike društvenih mreža i komunikacijskih kanala u nastavi kako bi se edukativne sadržaje približilo digitalnoj generaciji mladih koja se aktivno služi medijima. Također, istraženi su mogući inovativni resursi koje mogu koristiti nastavnici i učenici, ali i ostalo građanstvo, s ciljem poticanja cjeloživotnog obrazovanja u vidu poznavanja vlastitoga jezika i književnosti u doba kada se tržište tehnologija mijenja na dnevnoj razini. U istraživačkom dijelu rada, u svrhu izrade diplomskoga rada i utvrđivanja interesa učenika za novim oblicima sadržaja vezanim za nastavu, provedeno je i istraživanje među maturantima zagrebačke XIII. gimnazije. Prikupljanje podataka za istraživanje obavljeno je metodom
anketiranja. Istraživanje je pokazalo da su učenici većinom nezadovoljni trenutačnim stanjem te da su uglavnom vrlo otvoreni prema korištenju društvenih mreža i komunikacijskih kanala u nastavi predmeta Hrvatski jezik. Isto tako, rezultati istraživanja prikazuju raskorak između moderne tehnologije kojom se učenici svakodnevno služe i prikaza nastavnog gradiva u
školskim materijalima. Uz to, izrađeni su i prijedlozi praktičnih primjera objava sadržaja vezanih uz gradivo predmeta Hrvatski jezik na društvenim mrežama i komunikacijskim kanalima te mogućnosti prilagodbe nastavnih sadržaja prema platformama. Zaključno je prikazano kako se određene platforme mogu iskoristiti u svrhu obrazovanja, radi većeg angažmana učenika u nastavi, poticanja kreativnosti, suradnje, motivacije te interesa za samostalno praćenje objava
Abstract (english) This thesis deals with the future of the education system and its adaptation to new technologies and the society characterized by networking of users. The habits of media usage have significantly changed over time. Today the younger generations are mostly present online, using social networks and channels. The main aim of this paper is to explore how to use social networks and channels appropriately in the teaching of the Croatian language and literature in order to get students interested in the subject. Based on the available literature, the theoretical part of the paper explores the possibilities of using digital tools and outlines the characteristics of the emerging social networks and communication channels in the classrom with the aim of bringing the educational content closer to the young digital generation which uses the media actively. The paper also analyses different innovative resources which can be used by teachers and students, as well as by other citizens engaged in the process of life-long learning of their mother tongue and their national literature in the time when the market of technology changes on a daily basis. In the research part of this work, for the purpose of this graduate thesis and with the aim of discovering the pupils' interests for new kinds of educational content, the research among the graduates of the XIII Gymnasium in Zagreb has been conducted. Data collection for the research has been carried out using the survey method. The research has shown that the students are mostly dissatisfied with the current situation and that they are open to the usage of social networks and communication channels in the Croatian language teaching. Likewise, the results also show the gap between the modern technologies used by students on a daily basis and the learning materials used in schools. In addition to that, various practical examples of social networks and communication channels content related to the subject, as well as possibilities to adapt the educational content, have been suggested. To conclude, the study has shown how certain platforms can be used for the educational purposes, engaging students
in learning, encouraging their creativity, cooperation, motivation and interest in following the publications on social media.
Keywords
društvene mreže i komunikacijski kanali
nastava
digitalni mediji
obrazovanje
Hrvatski jezik
Keywords (english)
social networks and communication channels
teaching
digital media
education
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:111:497111
Study programme Title: Department of Croatology; specializations in: scientific, teaching Course: teaching Study programme type: university Study level: graduate Academic / professional title: magistar/magistra edukacije kroatologije (magistar/magistra edukacije kroatologije)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2019-07-03 11:29:40