Abstract | Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi doprinos seta osobnih i kontekstualnih varijabli objašnjenju profesionalne adaptabilnosti studenata. Kao potencijalne odrednice adaptabilnosti studenata istražene su psihološke osobine (orijentacija prema budućnosti, otpornost, optimizam, pesimizam, nada i psihološki kapital), a uzet je u obzir i akademski status studenata (godina studija i uspjeh u studiju), te rod. Dodatan cilj istraživanja bio je provjeriti metrijske karakteristike nove Skale psihološkog kapitala (CPC-12R). U istraživanju su sudjelovali studenti Sveučilišta u Zagrebu (N = 241, pri čemu su studentice činile 88% uzorka), prosječne dobi 22 godine. Studenti su putem online upitnika ispunjavali Skalu profesionalne adaptabilnosti, Skalu psihološkog kapitala, upitnik Vizije o budućnosti i upitnik Kreiranja budućnosti, a prikupljeni su i osnovni sociodemografski podaci o sudionicima. Rezultati dobiveni faktorskom analizom potvrdili su jednofaktorsku strukturu Skale psihološkog kapitala te očekivanu raspodjelu čestica u subskale, koja u velikoj mjeri odgovara teorijskim očekivanjima. Analizom korelacija utvrđeno je postojanje pozitivne povezanosti profesionalne adaptabilnosti s orijentacijom prema budućnosti, otpornosti, optimizmom, nadom i psihološkim kapitalom, te negativne s pesimizmom, dok rod, godina studija i uspjeh u studiju nisu povezani s profesionalnom adaptabilnosti. Regresijskom analizom dobiveno je kako ispitivani prediktori objašnjavaju 48,4% varijance profesionalne adaptabilnosti studenata, pri čemu su se najznačajnijim prediktorima u modelu pokazali psihološki kapital i orijentacija prema budućnosti, ukazujući na to da veći psihološki kapital i izraženija orijentacija prema budućnosti determiniraju i veću profesionalnu adaptabilnost studenata. |