Abstract | Ovaj diplomski rad bavi se brendiranjem ruralnog turizma na području Ravnih Kotara
kao turističke destinacije. Cilj rada je istražiti načine brendiranja pojedinih ruralnih
turizama te njihovu suradnju s turističkom zajednicom, pa samim time i uključenost u
proces brendiranja Ravnih Kotara. U prvom, teorijskom dijelu rada, predstavljen je pojam
turističke destinacije te važnost elemenata atraktivnosti koji služe za privlačenje turista u
destinaciju. Nakon toga, objašnjava se važnost marketinga i marketinških aktivnosti u
turizmu te njihova primjena. Uz to, opisuju se pojmovi marketinga i menadžmenta u
turističkoj destinaciji, njihovi ciljevi i važnost za razvitak i vidljivost same destinacije.
Zatim se razrađuje koncept brendiranja i promocije turističke destinacije te važnost
uključenosti lokalnog stanovništva. Drugi dio rada obuhvaća provedeno istraživanje u
kojem je sudjelovalo 8 nositelja ponude ruralnog turizma u Ravnim Kotarima koji se bave
različitim oblicima ruralnog turizma te predstavnik Turističke zajednice Ravni Kotari
koja je, kao organizacija, nositelj marketinških i promotivnih aktivnosti. U istraživanju je
korištena metoda dubinskog intervjua, a provedeno je u veljači i ožujku 2024.
Istraživanjem je pokazano da turistička zajednica unutar svog plana provodi razne
promotivne aktivnosti, od digitalnih do fizičkih i navodi da u njih uključuje nositelje
ponude. Također, turistička zajednica smatra da je ruralni turizam sastavni dio brenda
Ravnih Kotara i da utječe na samu vidljivost toga područja, a navodi i da ih marketinški
podupire kroz sve dostupne kanale promocije i distribucije te kroz razne edukacije.
Nositelji ponude najviše su upoznati s društvenim mrežama i mrežnom stranicom kao
kanalima promocije, a uz njih posjećuju i sajmove, dok su rijetki bili prisutni u nekom
obliku medija. Istraživanje je pokazalo da većina njih sudjeluje u nekom vidu
promotivnih aktivnosti turističke zajednice, ali bi svi oni htjeli da ih postoji više tijekom
godine, kao i edukacija o promociji i brendiranju u poslovanju. Pokazano je da svi
ispitanici imaju plan svojih daljnjih aktivnosti i da svi žele unaprijediti poslovanje, a
naglasak u komunikaciji svoje ponude stavljaju na autohtonost, ekološku, prirodnu i
domaću proizvodnju. Nositelji ponude vode računa o povratnim informacijama gostiju u
želji da unaprijede svoju ponudu, a od trendova najčešće ističu ekološku proizvodnju. |
Abstract (english) | This thesis focuses on rural tourism branding in the area of Ravni Kotari as a tourist
destination. The aim of the work is to explore the ways of branding individual rural
tourism, their cooperation with the tourist board and also their involvement in the
branding process of Ravni Kotari. The first, theoretical part of the work, describes the
concept of a tourist destination and the importance of attractiveness elements that serve
to attract tourists to the destination. After that, the importance of marketing and marketing
activities in tourism and their application by different stakeholders is explained. In
addition, theoretical part also describes the concepts of marketing and management in a
tourist destination, their goals and importance for the development and visibility of the
destination itself. Then the concept of branding and promotion of the tourist destination
and the importance of the involvement of the local population are elaborated. The second
part of the work includes a research conducted with 8 providers of rural tourism in Ravni
Kotari, who deal with different forms of rural tourism, and with representative of the
Ravni Kotari Tourist Board, which, as an organization, is responsible for marketing and
promotional activities. The research used an in-depth interview method and it took place
in February and March 2024. The results showed that the tourist board has promotional
activities plan, which includes activities from digital to physical, and claim that it includes
tourist providers in their plan. Also, according to the tourist board, rural tourism is an
integral part of the Ravni Kotar brand and affects the very visibility of that area, and the
tourist community supports it in terms of marketing through all available channels of
promotion and distribution, and through various educations. The tourist providers are
most familiar with social networks and website as a promotion channels, and they also
visit trade fairs, while few have participated in some form of media. The research revealed
that most participants engage in promotional activities of the tourist board, but desire
more frequent events and education on promotion and branding. It was shown that all
respondents have a plan for their further activities and that they all want to improve their
business, and in the communication of their offers they emphasize autochthonousness,
ecological, natural and domestic production. The tourist providers take into account the
feedback of the guests in order to improve their offer, and among the trends they most
often emphasize ecological production. |