Abstract | Sportska i medijska industrija su kroz zadnje stoljeće razvile jedan nerazdvojan odnos, u kojem
svaka od njih koristi pomoć drugog ne bi li zadovoljila svoje interese. Medijska industrija
profitira na prenošenju globalno popularnih sportova, dok sportovi koriste medijski prostor za
promociju i plasman sportskih događaja kroz razne komunikacijske kanale. U dinamičnom
tržištu koje počiva na inovacijama izazvanim digitalizacijom, odnos sportsko-medijske
industrije zahtijeva prilagodbu na nove načine komunikacije. Razvoj interneta, mobilnih
uređaja i društvenih medija najavili su jednu novu generaciju medijske komunikacije, u kojoj
sportska industrija ima mogućnost boljeg povezivanja s javnošću, stvaranju jačih emocionalnih
odnosa, te zadržavanju odane baze obožavatelja koji doprinose profitu svih dionika, od
medijskih kuća, pa sve do sponzora i partnera koji promoviraju sport. Brojne sportske
organizacije, svjesne rapidne digitalizacije tržišta, odlučuju prilagoditi svoje komunikacijske
strategije s javnošću, a organizacije koje zanemaruju takav potencijal riskiraju pad poslovanja
i vidljivosti u javnosti. Formula 1 jedna je od onih sportskih organizacija koja je zbog
tradicionalno vođene kulture poslovanja išla silaznom putanjom popularnosti. Pad gledanosti,
slabija zarada, te nedostatak planova za stvaranje uzbudljivijeg sporta navele su organizaciju
na promjenu vlasništva, koje je sa sobom donijelo nove ideje za revitalizaciju brenda.
Preuzimanjem Liberty Medie, Formula 1 je implementirala nove metode komunikacije s
javnošću, od kojih se posebno ističu društveni mediji. Komunikacija vozača, timova, sponzora,
a posebice javnosti danas je neizostavna u digitalnoj strategiji Formule 1, a doprinos kojeg
društveni mediji imaju odrazio se na porast popularnosti i širenje sporta na nova tržišta.
Društveni mediji, uz slobodu koju nude, također predstavljaju i rizike za etično djelovanje.
Govor mržnje, kleveta i razni oblici neetičnog ponašanja pitanja su koje brojne organizacije,
uključujući i Formulu 1, odlučuju pokriti u svojim kodeksima ponašanja na digitalnim
platformama. U aspektu budućnosti razvoja Formule 1, nove tehnologije nude mogućnosti za
regrutiranje mlađih generacija, koji zbog društvenih medija pokazuju sve veći interes za
sudjelovanje u Formuli 1. |
Abstract (english) | The sports and media industries have developed an inseparable relationship over the past
century, with each relying on the other to fulfil their interests. The media industry profits from
broadcasting globally popular sports, while sports use media space to promote and distribute
sports events through various communication channels. In a dynamic market driven by
innovations brought about by digitalization, the relationship between the sports and media
industries requires adaptation to new communication methods. The development of the
internet, mobile devices, and social media has ushered in a new generation of media
communication, allowing the sports industry to better connect with the public, create stronger
emotional bonds, and retain a loyal fan base that contributes to the profit of all stakeholders,
from media companies to sponsors and partners promoting sports. Aware of the rapid
digitalization of the market, numerous sports organizations are adapting their public
communication strategies, while those that neglect this potential risk a decline in business and
public visibility. Formula 1 is one of those sports organizations that, due to its traditionally led
business culture, was on a downward trajectory in popularity. Declining viewership, weaker
earnings, and a lack of plans to create a more exciting sport led the organization to change
ownership, which brought new ideas for revitalizing the brand. With the takeover by Liberty
Media, Formula 1 implemented new methods of public communication, with social media
standing out in particular. Communication between drivers, teams, sponsors, and especially the
public is now indispensable in Formula 1's digital strategy, and the contribution of social media
has resulted in increased popularity and the expansion of the sport into new markets. However,
the freedom offered by social media also poses risks for ethical conduct. Hate speech,
defamation, and various forms of unethical behaviour are issues that many organizations,
including Formula 1, choose to address in their codes of conduct on digital platforms.
Regarding the future development of Formula 1, new technologies offer opportunities to recruit
younger generations, who, thanks to social media, are showing increasing interest in
participating in Formula 1. |