Abstract | Dolaskom djeteta s teškoćama u razvoju u obitelj pogođeni su svi aspekti obitelji, uključujući roditelje, njihov međusoban odnos i socijalni život, obiteljsku financijsku situaciju te ostalu djecu u obitelji. Ovo istraživanje pokušalo je pridonijeti rastućem broju istraživanja na temelju sve većeg broja djece teškoćama u razvoju, tako da detaljnije ispita ulogu djeteta s teškoćama u razvoju, kao i njegovih socio-emocionalnih karakteristika u funkcioniranju obitelji, i to iz perspektive roditelja. 190 roditelja djece s teškoćama u razvoju riješilo je Upitnik snaga i poteškoća (Goodman, 1997) i Upitnik utjecaja djeteta na obitelj (Donenberg i Baker, 1993). Rezultati su pokazali da roditelji procjenjuju kako njihova djeca imaju umjerene socio-emocionalne poteškoće. Utvrđena je visoka razina pozitivnih osjećaja prema roditeljstvu, visok negativni utjecaj djeteta na obiteljske financije, niska do srednja razina negativnih osjećaja prema roditeljstvu te niski negativan utjecaj djeteta na socijalni život roditelja, brak roditelja te na braću i sestre. Veće socio-emocionalne teškoće djeteta bile su povezane s negativnijim osjećajima prema roditeljstvu, većem negativnom utjecaju na braću i sestre, na socijalni život i brak roditelja, pri čemu su socio-emocionalne poteškoće, uključujući prosocijalno ponašanje, hiperaktivnost, emocionalne simptome, probleme s vršnjacima i probleme u ponašanju većinom umjereno korelirale s istraživanim područjima obiteljskog funkcioniranja, osim s područjem financija, gdje je korelacija bila slaba. Iako roditelji izvješćuju o težem životu s djetetom s teškoćama u razvoju, smatraju da je utjecaj tog djeteta na njihovu obitelj pozitivniji u usporedbi s djecom iste dobi, što ukazuje na to da iako odgajanje djeteta s teškoćama u razvoju može biti stresno i zahtjevno, roditelji ipak uživaju u odgajanju djeteta i imaju pozitivan pogled na svoj život. |