Abstract | Sport i različite sportske aktivnosti postoje već duže od 4000 godina te su još od ranih civilizacija i prvih gradova, bile od izuzetne važnosti. Bez obzira govorimo li o atletici, nogometu, košarci ili bilo kojoj drugoj vrsti sportske aktivnosti ili igre, sport je oduvijek zauzimao veliki dio društvenoga života.
Tema ovoga rada jest razvoj sporta iz čiste i neprofitabilne igre u veliki i izuzetno profitabilan posao koji je danas, iako u njemu još uvijek ima tragova i elemenata čiste igre, prepun marketinških i financijski-baziranih aktivnosti. Rad je podijeljen u četiri poglavlja. Kao uvod u glavnu temu, prvo poglavlje će dati nekoliko definicija sporta različitih autora te opisati nastanak, razvoj i modernizaciju sporta od amaterizma do profesionalnog, modernog sporta. Drugo poglavlje, razrađuje društvenu strukturu sporta, koji su to akteri i institucije koje ulaze u strukturu sporta, i koje su društvene funkcije sporta u društvu te nudi definiciju sporta kao multidimenzionalne društvene pojave današnjice te se osvrće na društvenu stratifikaciju koja je prisutna u sportu od svojih početaka pa do danas. Treće poglavlje ulazi u glavnu problematiku rada, odnosno, komercijalizaciju sporta. Poglavlje će pokušati prikazati: današnju povezanost sporta i marketinga u teoriji i praksi, kako je došlo do prodora marketinga u sport, navesti nekoliko karakteristika sportskog marketinga, objasniti povezanost sponzorstva i investicija i sporta te prikazati položaj profesionalnih sportaša u svijetu sportskog marketinga. Posljednje poglavlje prikazuje povezanost masovnih medija i suvremenog sporta – njihov „simbiotski suživot“ u današnjemu društvu te kakvu ulogu imaju mediji u sportu.
Cilj ovoga rada je prikazati kako je sport danas postao veliki i unosan posao u kojemu se sve manje igra iz ljubavi prema igri, a sve više iz ljubavi prema zaradi. S obzirom da je sport oduvijek bio od iznimne društvene važnosti, smatram kako je relevantnost ove teme značajna te kako ovaj rad može napraviti put prema detaljnijem i podrobnijem istraživanju. |