Rad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
diplomski rad
Jezična ekonomija i kraćenje riječi u hrvatskom jeziku

Dragana Marković (2015)
Sveučilište u Zagrebu
Hrvatski studiji
ODSJEK ZA KROATOLOGIJU
Podaci o radu
NaslovJezična ekonomija i kraćenje riječi u hrvatskom jeziku
AutorDragana Marković
Voditelj/MentorBranka Tafra (mentor)
Sažetak rada
Od osnivanja prvih preparandijalnih tečajeva pod utjecajem reformi školstva Marije Terezije u drugoj polovici 18. stoljeća do pojave prvih učiteljskih škola u Hrvatskoj proći će više od pola stoljeća. Pojava preparandija u Hrvatskoj označila je prekretnicu u cjelokupnom školskom sustavu toga doba. Ženska se mladež prvi puta ima priliku baviti poslom koji je ravnopravan muškome, financijski se osamostaliti i obrazovno usavršavati. Ovaj se diplomski rad bavi pitanjem učiteljskih škola (preparandija) u razdoblju od 1848. do 1914. godine. Prikazuje se kako je tekao proces osnivanja učiteljskih škola, koje su učiteljske škole otvorene u prvom razdoblju, na kojoj razini je bilo prvotno obrazovanje učitelja/ica, kako su se usavršavali, kojim su sredstvima i pomagalima raspolagali, koliko su bili plaćeni. Posebna se pažnja pridaje ženskom učiteljskom osoblju zbog njihova specifična položaja u prvim godinama djelovanja učiteljskih škola. Prikazano je i kretanje broja učitelja/ica od osnivanja prve preparandije do Prvog svjetskog rata čime se želi ukazati na poboljšanje stanja u hrvatskome školstvu druge polovice 19. stoljeća.
Ključne riječinastavne osnove preparandija Ratio educationis Red sestara milosrdnica školski zakoni učiteljska škola.
Naslov na drugom jeziku (engleski)Linguistic Economy and Word Shortening in Croatian Language
Povjerenstvo za obranuBranka Tafra
Mislav Kovačić
Lucia Miškulin Saletović
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Zagrebu
Hrvatski studiji
Ustrojstvena jedinica niže razineODSJEK ZA KROATOLOGIJU
MjestoZagreb
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaHUMANISTIČKE ZNANOSTI
Filologija
Kroatistika
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaKroatologija (jednopredmetni); smjerovi: znanstveni, nastavnički
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra/magistra kroatologije
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. croat.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2015-01-14
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
Since the establishment of the first teachers courses under the influence of education reform of Maria Theresa in the second half of the 18th century to the first school teacher in Croatia will take more than half a century. The emergence of teachers scholls in Croatia marked a turning point in the entire school system of that era. Women for the first time have the opportunity to engage in work that is equal to masculine, financially become independent and improve education. This thesis deals with the issue of teachers' school in the period from 1848th to 1914th year. This thesis will show how did the process of establishing teachers 'colleges, teachers' colleges that are open in the first period, the level at which it was originally education teacher / principal, that is perfected, which are the means and tools at their disposal, how much they were paid. Special attention is given to a female teacher's staff for their specific position in the early years of the teachers' colleges.
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:111:956722
PohranioRužica Grbešić