diplomski rad
Prikriveno oglašavanje u hrvatskim ženskim časopisima: studija lsučaja Cosmopolitana i Grazije

Andrea Paić (2014)
Sveučilište u Zagrebu
Hrvatski studiji
ODSJEK ZA KOMUNIKOLOGIJU
Podaci o radu
NaslovPrikriveno oglašavanje u hrvatskim ženskim časopisima: studija lsučaja Cosmopolitana i Grazije
AutorAndrea Paić
Voditelj/MentorDanijel Labaš (mentor)
Sažetak rada
Mediji su prijenosnici različitih poruka informativnog i zabavnog sadržaja, a među njima se nalaze i promidžbene poruke. Sami oglašivački sadržaji, kao i novinarski, međusobno se upotpunjuju, no oglašivački sadržaji nisu uvijek unutar zakonskih okvira; u tim slučajevima dolazi do pojave prikrivenih reklama koje podsvjesno utječu na korisnika informacija. Mediji se često služe manipulacijom publike kako bi ju „natjerali“ na kupovinu i korištenje proizvoda i usluge koja se reklamira. Pretpostavka je da takav način oglašavanja uvelike utječe na korisnike informacija. Ovaj diplomski rad bavi se pitanjem manipulacije oglašavanja u obliku prikrivenog oglašavanja i etičkim pitanjima oglašavanja u novinarstvu. Prvi dio rada temelji se na teorijskim postavkama oglašavanja i prikrivenog oglašavanja, naposljetku i samoj etičnosti. Drugi dio posvećen je istraživanju u čijem je provođenju naglasak stavljen na pojavu prikrivenog oglašavanja u novinskim prilozima. Prikazani su rezultati dobivenim analizom sadržaja dvaju ženskih časopisa - Cosmopolitana i Grazije, a provedena je i anketa (kao pomoćno istraživanje) kako bismo ispitali percepciju javnosti o prikrivenom oglašavanju.
Ključne riječiprikriveno oglašavanje etika manipulacija Cosmopolitan Grazia
Naslov na drugom jeziku (engleski)Product placment in croatian magazines for women. Case study of Cosmopolitan and Grazia
Povjerenstvo za obranuDanijel Labaš
Lana Ciboci
Vine Mihaljević
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Zagrebu
Hrvatski studiji
Ustrojstvena jedinica niže razineODSJEK ZA KOMUNIKOLOGIJU
MjestoZagreb
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Informacijske i komunikacijske znanosti
Komunikologija
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaKomunikologija
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra komunikologije
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. comm.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2014-02-19
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:111:398342
PohranioRužica Grbešić