Naslov Društveno odgovorno poslovanje uspješnih kompanija u Hrvatskoj
Naslov (engleski) Corporate social responsability of successful companies in Croatia
Autor Barbara Božić
Mentor Jelena Jurišić (mentor)
Mentor Matilda Kolić Stanić (mentor)
Član povjerenstva Ivan Burić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Matilda Kolić Stanić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Jurišić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Dražen Maleš (član povjerenstva)
Član povjerenstva Vanesa Varga (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Fakultet hrvatskih studija (ODSJEK ZA KOMUNIKOLOGIJU) Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Komunikologija
Sažetak U korporativnom diskursu danas se sve češće spominje pojam društveno odgovornog poslovanja (u nastavku: DOP). Mnoga istraživanja potvrdila su njegovu poslovnu opravdanost, a istraživači ističu kako je upravo ono postalo alat stručnjaka za odnose s javnošću. Kako bi organizacija poslovala društveno odgovorno njezino vodstvo mora se voditi načelom dvosmjerne komunikacije sa svim dionicima organizacije. Upravo dvosmjernost ima utjecaj na ostvarivanje pozitivne reputacije kompanije i doprinosi kompetitivnoj prednosti poduzeća. Društveno odgovorno poslovanje u svojoj se srži odnosi na odgovornost koju organizacije imaju prema društvu unutar kojeg djeluju. Dakle, može se smatrati pokazateljem kvalitetnog upravljanja jer šalje poruku održivosti. Jasan i dobro vođen korporativni identitet može voditi poželjnoj reputaciji. Upravo zato komunikacija društveno odgovornog poslovanja predmet je proučavanja brojnih teoretičara koji su dokazali da kvalitetna komunikacija ima utjecaj na pozitivnu društvenu promjenu, a samim time na stavove i ponašanje potrošača. Slijedom toga, organizacije danas ne mjere samo ekonomski uspjeh nego i svoj utjecaj na sve interesno utjecajne skupine. Principi za implementaciju društveno odgovornog poslovanja u poslovnu strategiju su kompleksni, a sve je vidljivije kako i kompanije u Hrvatskoj ulažu u razvoj DOPa. Tomu u prilog idu brojne inicijative i projekti pokrenuti od strane javnog i poslovnog sektora. Ovaj rad donosi pogled stručnjaka za odnose s javnošću na primjenu prakse DOP-a u svakodnevnom poslovanju te sažima njihova viđenja o odnosu DOP-a s pozitivnom reputacijom i poslovnom uspješnosti kompanije. Empirijsko istraživanje provedeno je metodom dubinskog intervjua u periodu od travnja do kolovoza 2019. godine na uzorku od 7 subjekata koji predstavljaju namjerni uzorak. Prema rezultatima istraživanja zaključuje se kako je svijest o društveno odgovornom poslovanju među kompanijama u Hrvatskoj u porastu. Aktivnosti na području društveno odgovornog poslovanja još uvijek nisu strateški planirane, ali pri njihovoj provedbi stručnjaci za odnose s javnošću imaju važnu ulogu. Najviše se ulaže u odnose sa zajednicom, a komunikacija aktivnosti društveno odgovornog poslovanja uglavnom je proaktivna. Raste važnost koncepta korporativnog građanstva, a pozornost se pridaje odnosu između dobre reputacije i poslovne uspješnosti.
Sažetak (engleski) Nowadays, the term corporate social responsibility is often mentioned in corporate discourse. Many studies have confirmed its business justification, and researchers say it has become a tool for public relations experts. If an organization wants to be socially responsible, its leadership must be guided by the principles of two-way communication with all stakeholder groups. Twoway communication has an impact on achieving a positive company reputation and contributes to competitive advantage. Corporate social responsibility is the responsibility that an organization has towards the society within which it operates. Therefore, it can be considered an indicator of quality management because it sends a message of corporate sustainability. A clear and well-run corporate identity can influence company’s desirable reputation. That is why corporate social responsibility communication is the subject of many theorists. Research has proven that quality communication has an impact on social change and consumer attitudes and behaviors. Consequently, organizations today are not only concerned with their economic success but also their impact on all interest groups. Principles for the implementation of corporate social responsibility in the business strategy are complex. It is increasingly visible that companies in Croatia are investing in the development of CSR programs. To this end, numerous initiatives and projects are launched by the public and business sectors. This paper presents the views of public relations experts on the application of CSR practices in day-to-day business. Also, it summarizes their views on the relationship between CSR and positive reputation as well as good business performance. Empirical research was conducted by a method of interviews in the period from April to August 2019. on a sample of 7 subjects. According to research results, it is concluded that awareness of corporate social responsibility among companies in Croatia is increasing. Activities are still not strategically planned, but public relations experts play an important role in their implementation. The majority of resources is invested in corporate community relations and CSR communication is mostly proactive. The importance of the concept of corporate citizenship is growing. Also, research has found that more attention is being given to the relationship between a good reputation and business success.
Ključne riječi
društveno odgovorno poslovanje
odnosi s javnošću
korporativna komunikacija
reputacija
poslovna uspješnost
maloprodaja
Ključne riječi (engleski)
corporate social responsibility
public relations
corporate communication
reputation
business performance
retail
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:111:066902
Studijski program Naziv: Komunikologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra komunikologije (mag. comm.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-01-15 09:47:59