Naslov Percepcija zaposlenika hrvatskih tvrtki o pravilima komunicaranja na društvenim mrežama
Naslov (engleski) Perception of Employees from Croatian Companies about Sociaol Media Policies
Autor Mirta Alfirev
Mentor Tomislav Janović (mentor)
Mentor Daria Mateljak (mentor)
Član povjerenstva Ivan Burić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Jurišić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Vanesa Varga (član povjerenstva)
Član povjerenstva Daria Mateljak (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Janović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Fakultet hrvatskih studija (ODSJEK ZA KOMUNIKOLOGIJU) Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-09, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Komunikologija
Sažetak Proučavanjem stručne literature potvrđeno je da neprimjerena komunikacija na društvenim mrežama može imati štetan učinak na na karijeru osobe i reputaciju tvrtke da je najbolji način prevencije takve komunikacije, kompatibilnost osobnih vrijednosti s temeljnim vrijednostima tvrtke, kao i definiranje transparentnih pravila koja reguliraju društvene mreže te istovremeno služe zaštiti poslovanja tvrtke i zaštiti prava zaposlenika. Cilj ovog diplomskog rada bio je proučiti percepciju zaposlenika u Hrvatskoj o komunikaciji na društvenim mrežama u poslovnom kontekstu te definirati razinu informiranosti o pravilima koja reguliraju takvu komunikaciju. U tu svrhu provedeno je kvantitativno istraživanje (anketa) koje je obuhvatilo slučajni uzorak od 136 zaposlenika u Hrvatskoj iz tvrtki raznih veličina i industrija. Dodatno, formulirano je pitanje: „Ima li Vaša tvrtka jasno definirana pravila koja reguliraju komunikaciju zaposlenika na društvenim mrežama (Social Media Policy); uključujući i propisane sankcije u slučaju kršenja takvih pravila?”, koje je poslano elektroničkom poštom direktorima korporativnih komunikacija i marketinga, voditeljima ljudskih resursa te članovima uprava u 33 reprezentativne tvrtke u Hrvatskoj. Rezultati istraživanja otkrili su da je percepcija zaposlenika o pravilima komunikacije na društvenim mrežama vrlo slična realnom stanju u tvrtkama u Hrvatskoj. Naime, većina tvrtki u Hrvatskoj nema definirana takva pravila, niti o tom pitanju organizira edukaciju zbog čega 35,6 posto ispitanika smatra da postoji potreba za boljom edukacijom zaposlenika o pravilima koja reguliraju komunikaciju na društvenim mrežama, kao i potreba za transparentnom formulacijom i primjenom tih pravila. Također, rezultati su pokazali da bi se skoro polovica ispitanika osjećala sigurnije kada bi bili upućeni u pravila tvrtke koja reguliraju komunikaciju na društvenim mrežama i sankcije u slučaju kršenja tih pravila. Dodatno, za potrebu diplomskog rada, analizirani su slučajevi sankcioniranja osoba zbog objava na društvenim mrežama koji su se dogodili u Hrvatskoj od siječnja do kolovoza 2019. godine. Rezultati analize pokazali su da je zbog komunikacije na društvenim mrežama kazneno procesuirano ukupno 11 osoba, od kojih su neke zaposlene i u državnoj službi. Ovaj je podatak ukazao na potrebu za javnom ponašanja na društvenim mrežama, kao i o zakonima koji reguliraju istu.
Sažetak (engleski) Expert literature finds that inappropriate communication on social networks can have a detrimental effect on the business career and reputation of the company, and that the best way to prevent such communication is the compatibility of personal values with the fundamental values of the company, as well as defining transparent Social Media Policies that simultaneously serves to protect the company’s business and protects employees' rights. The objective of this diploma paper was to study the perception of employees in Croatia about communication in social networks in a business context and to define the level of information on the rules governing such communication. For this purpose, a quantitative research (survey) was conducted on a random sample of 136 employees in Croatia from companies of various sizes and industries. Additionally, the question: „Does your company have Social Media Policy for employees?” was distributed by e-mail to 33 representative companies in Croatia. The results of the research revealed that employees' perception of the rules of communication on social networks is very similar to the real situation in companies in Croatia. Namely, most companies in Croatia neither have such rules defined, nor training in this matter, which is why 35.6 percent of the respondents believe that there is a need for better education of employees on the rules governing communication on social networks, as well as the need for transparent formulation and implementation of these rules. Also, the results showed that almost half of the respondents would feel safer if they were instructed in company rules governing social media communication and sanctions in case of violation of these rules. In addition, cases of sanctions given because of posts on social networks that occurred in Croatia from January to August 2019 were analyzed for the purpose of the thesis. This analysis showed that a total of 11 persons were prosecuted for communication on social networks, some of whom were employed in state service.This information indicated the need for a public debate on the education of the Croatian public about the rights of communication on Social Media and Social Media Policies.
Ključne riječi
društvene mreže
pravila na društvenim mrežama
komunikacija
sloboda govora
zaštita reputacije.
Ključne riječi (engleski)
social media
social media policy
communication
freedom of speech
protection of reputation.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:111:499337
Studijski program Naziv: Komunikologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra komunikologije (mag. comm.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-01-30 10:00:03