diplomski rad
Lektirni sustav u osnovnim školama u Republici Hrvatskoj

Ana Jelena Karanušić (2014)
Sveučilište u Zagrebu
Hrvatski studiji
ODSJEK ZA KROATOLOGIJU
Podaci o radu
NaslovLektirni sustav u osnovnim školama u Republici Hrvatskoj
AutorAna Jelena Karanušić
Voditelj/MentorDubravka Zima (mentor)
Sažetak rada
Lektira je trn u oku svakome školarcu. Mijenjala se kroz povijest, ali je uvijek predstavljala određen problem. Zbog toga su sastavljeni nastavni planovi, kurikulumi i zakoni, koji usmjeravaju (ili ograničavaju). Ovaj rad koncentriran je na dijete, njegovu percepciju, njegovo shvaćanje i tumačenje lektire. Osim toga, rad se bavi istraživanjima, propisima, ali i tematski obrađuje i uspoređuje određena lektirna djela. U radu se spominju mnogi teoretičari, ali i vrhunski književnici koji su na svoj način doprinijeli proučavanju lektire. Rad se još dotiče i nerijetkoga nemara za dječje mišljenje. Ako smatramo da je riječ život, onda je upravo lektira ključ komunikacije.
Ključne riječilektira lektirna praksa nastavni plan kurikulum pismenost
Naslov na drugom jeziku (engleski)Required Reading in Croatian Primary Schools
Povjerenstvo za obranuDavor Piskač
Lucia Miškulin Saletović
Dubravka Zima
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Zagrebu
Hrvatski studiji
Ustrojstvena jedinica niže razineODSJEK ZA KROATOLOGIJU
MjestoZagreb
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Pedagogija
školska pedagogija
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaKroatologija (jednopredmetni); smjerovi: znanstveni, nastavnički
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra/magistra kroatologije
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. croat.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2014-06-20
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
Assigned reading is a thorn in any pupil's side. It has changed throughout history, but it has always posed a certain problem. Because of this, various laws, syllabi and curricula have been conceived in order to manage (or limit) reading lists. This paper focuses on children, their perception, their understanding and their interpretation of assigned reading. Furthermore, this paper deals with various research and regulations, as well as with the analysis and comparison of certain works included on the school curriculum. Various theoreticians and writers are mentioned, all of whom contributed to the study of assigned reading. This paper is also concerned with the frequent disregard for a child’s personal opinion. If the word is life, then reading must be a key to communication.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)assigned reading reading list reading practice syllabus curriculum literacy
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:111:130790
PohranioRužica Grbešić