Sažetak | Glazba je sastavni dio čovjekova života. Osim što čovjek ima na izbor različite žanrove poput
klasične glazbe, jazza, rocka, folka i slično, postoji i pozadinska glazba na koju ne može
utjecati, no to ne isključuje činjenicu da ona potencijalno može utjecati na njega. Svaka pjesma
komunicira sa slušateljem i prenosi mu određenu poruku, bila ona vidljiva ili ne. Pojava
interneta i društvenih platformi za dijeljenje i distribuciju sadržaja uvelike je utjecala na razvoj
masovne komunikacije. Učinili su je bržom i jednostavnijom, a sadržaj lakše dostupnim. Web
2.0 skupina web alata temelji se na društvenoj interakciji koja omogućuje sudjelovanje
korisnika u stvaranju sadržaja i podrazumijeva dvosmjernu komunikaciju. Pojavom Weba 2.0
nastale su razne mreže za dijeljenje sadržaja među kojima je i YouTube kao vodeća platforma
za dijeljenje videozapisa i glazbe. Svi sadržaji na platformi lako su dostupni korisnicima
interneta, odnosno platforme. U današnje vrijeme reference o alkoholu, drogi, spolnom odnosu,
brzoj vožnji i novcima uvukle su se u svijet glazbe kao faktori koji povećavaju broj slušatelja i
izazivaju njihovu znatiželju. Od same pojave čovjeka na svijetu govorenje o tabu temama
budilo je interes slušatelja. Stihovi su možda i najvažnija sastavnica svake pjesme, pa se
slušanjem onih antisocijalnih pojedinac može dovesti u opasnost. Iako ne moraju izravno
utjecati na čovjeka, mogu sadržavati subliminalne poruke koje bez slušateljevog znanja utječu
na njega s ciljem manipulacije. Zbog toga u ovom radu donosimo pregled tekstova najslušanijih
pjesama na YouTubeu u Hrvatskoj. Iz tih se tekstova može zaključiti da promiču način života
u kojem se objektiviziraju žene, uživa u opojnim sredstvima i novcu, poziva na spolni odnos i
na brzu vožnju. Isto tako, u radu smo objasnili promjenu komunikacije koja se dogodila u
digitalnom dobu te razvoj medija u tom dobu. Osim toga, u radu je stavljen naglasak na važnost
medijske pismenosti, odgoja i obrazovanja za pojedinca te kakav utjecaj glazba ima na
slušatelja. |