Naslov Korištenje tradicionalnih i novih medija u Hrvatskoj i Litvi
Autor Ana Bašić
Mentor Jelena Jurišić (mentor)
Član povjerenstva Ivan Burić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Anđelka Raguž (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Jurišić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Fakultet hrvatskih studija (ODSJEK ZA KOMUNIKOLOGIJU) Zagreb
Datum i država obrane 2017-09-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti
Sažetak Uočavajući da su mediji, društvene mreže i mobilne aplikacije sastavni dio života studenata, u radu su teorijski objašnjeni pojmovi kao i kratki kronološki pregled nastanka istih. Rad sadrži podatke dosadašnjih istraživanja o njihovoj rasprostranjenosti i korištenosti u svijetu. Uporaba suvremenih medija je kompleksna, ljudi ih koriste bez puno promišljanja, po navici, uzimajući sadržaj zdravo za gotovo. Stoga je važno korisnike educirati i medijski obrazovati na temu što su mediji, koji je princip rada i djelovanja medija te kako sadržajem utječu na promjene u svijetu, a sve s ciljem da korisnici steknu vještine za što razboritije korištenje, prepoznavanje i apsorbiranje kvalitetnog sadržaja u gomili podataka. Kao posljedicu povezivanja ljudi na svjetskoj razini i stvaranja globalnog sela, mediji kreiraju i nameću jednu, homogenu kulturu, što je vidljivo na primjeru integracije engleskog jezika u svakodnevni život i jezik hrvatskog naroda. U svrhu boljeg razumijevanja rezultata istraživanja provedenog među studentima komunikologije u Zagrebu i Vilniusu (Litvi), prethodno je prikazana današnja medijska slika ovih dviju država kao i njihov put odcijepljenja od komunističkih ustrojstava prema neovisnosti i slobodi medija i novinarstva. Primjetno je da su mediji i dalje pod cenzurom uvjetovanom od strane politike ili pojedinaca o kojima financijski ovise. Cilj istraživanja je bio utvrditi postoji li razlika u odgovorima među studentima Hrvatskih studija i studentima Sveučilišta u Vilniusu - o načinu komuniciranja, količini utrošenog vremena na medije, društvene mreže i aplikacije, koriste li internet kao pomoć u obrazovanju te naposljetku steći dojam kakav stav zauzimaju po pitanju zaposlenja u struci.
Sažetak (engleski) Realizing that media, social networks and mobile apps are an essential part of the life of a student, this paper contains theoretically explained terms as well as a short chronological insight into genesis of those media. This paper contains data from the previous up to this date researches about their coverage and usage in the world. The usage of modern media is fairly complex, simply because people use it without thorough thinking about them, and generally approach them out of habit taking its content for granted. Because of that, it is important to educate users on the subject of media, what is their principle of work and funcionating as well as to raise awarness how their content influences changes in the world. Finally, with the combined knowledge, users are developing skills of smart and dilligent usage of them, alongside with detection and absorption of the “quality” content” within the swarm of data. As a consequence of connecting people on the global scale, developing a “global village”, media are creating and forcing a certain, rather homogenic culture, best seen within the integration of English language into the everyday usage of Croatian language. In order to get a more detailed insight into the data gathered among Croatian and lithuanian communication science students in Zagreb and Vilnius, earlier chapters show a media picture of both countries as well as their road to independence and media freedom from their communism heritage. Furthermore censorship is still visible within their structures where political influences determine content based on its financial background. The goal of this research is to determine weather there is a difference in answers between Croatian Studies students and those of university of Lithuania - their means of communication, time spent following media, their usage of social networks and apps, and finally weather they use internet as a mean of aid in their studies. Finally the last goal is questioning both students views on working within their academical field of interest.
Ključne riječi
mediji
društvene mreže
Hrvatska
Litva
studenti komunikologije
Ključne riječi (engleski)
media
social network
Croatia
Lithuania
communicology students
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:111:960059
Studijski program Naziv: Komunikologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra komunikologije (mag. comm.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-10-26 09:58:20