Naslov Stereotipi ženske ljepote u časopisima Cosmopolitan i Story
Naslov (engleski) Female beauty stereotypes in Cosmopolitan and Story magazines
Autor Marija Bionda
Mentor Danijel Labaš (mentor)
Član povjerenstva Lana Ciboci Perša (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Dražen Maleš (član povjerenstva)
Član povjerenstva Danijel Labaš (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Fakultet hrvatskih studija (ODSJEK ZA KOMUNIKOLOGIJU) Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-14, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Komunikologija
Sažetak Središnja su tema ovoga rada stereotipi o ženskoj ljepoti prikazani u časopisima
namijenjenim ženama. Rad se sastoji od teorijskog dijela u kojem su predstavljene temeljne
postavke mita o ljepoti, ustaljeni „mehanizmi“ kojima se takozvani ženski časopisi koriste prilikom
prenošenja stereotipa o ženskoj ljepoti, uz kratak pregled tumačenja ljepote kroz različita razdoblja
ljudske povijesti. Analiza je pokazala kako ne postoji univerzalna definicija ljepote te da se
percepcija ženske ljepote oduvijek mijenjala, ovisno o različitim društvenim promjenama, odnosno
razdobljima i prostorima. Časopisi namijenjeni ženama imaju ulogu u percepciji vlastite ljepote
kod žena, ali je važno naglasiti da oni nisu jedini čimbenik.
Drugi, istraživački dio rada, objedinjuje kvalitativnu analizu časopisa Cosmopolitan i Story
te kvantitativno istraživanje provedeno na studenticama Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta,
Filozofskog fakulteta te Fakulteta hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu. Studentice tih triju
fakulteta odabrane su kao predstavnice žena koje se obrazuju u području društvenih i humanističkih
znanosti. Analiza časopisa pokazala je sadržajne razlike te one u „mehanizmima“ djelovanja među
časopisima. Cosmopolitan je tako istaknutiji po kontradikcijama u sadržaju i izravnom obraćanju i
povezivanju sa svojim čitateljicama, a časopis Story karakterizira izvještavanje o ljepoti uglavnom
kroz živote poznatih osoba. Provedeno je kvantitativno istraživanje pokazalo da studentice u
pravilu rijetko čitaju ženske časopise i to iz različitih razloga. Među značajnijim odgovorima
isticali su se oni da oni negativno utječu na njihovo mentalno zdravlje, percepciju vlastitog fizičkog
izgleda i samopouzdanje.
Sažetak (engleski) The main topic of this paper are female beauty stereotypes presented in magazines intended
for women. The paper consists of a theoretical part that presents the fundamental settings of the
beauty myth, the established „mechanisms“ used in so-called women's magazines to convey
stereotypes about female beauty, with a brief overview of the interpretation of beauty through
different periods of human history. The analysis showed that there is no universal definition of
beauty and that the perception of female beauty is always changing, depending on various social
changes, periods, and places. Magazines intended for women certainly play a role in women’s selfperception of their beauty, but it is important to emphasize that they are not the only factor.
The second, research part of the paper, combines qualitative analysis of the magazines
Cosmopolitan and Story, as well as quantitative research conducted on female students of the
Faculty of Education and Rehabilitation Sciences, Faculty of Humanities and Social Sciences, and
Faculty of Croatian Studies of the University of Zagreb. Students of these three faculties were
chosen as representatives of women educating in fields of social sciences and humanities. The
analysis of the magazines showed the differences between them in the means of content, as well as
„mechanisms“ used by them. Magazine Cosmopolitan was more prominent in terms of
contradictions and direct addressing and connecting with its readers, whereas magazine Story was
characterized by reporting on beauty mostly through the lives of celebrities. The quantitative study
showed that female students, as a rule, rarely read women's magazines due to various reasons.
Some of the more significant ones were negative effects on their mental health, perception of their
physical appearance, as well as self-confidence.
Ključne riječi
stereotipi
ljepota
žene
mediji
ženski časopisi
Cosmopolitan
Story
Ključne riječi (engleski)
stereotypes
beauty
women
media
women's magazines
Cosmopolitan
Story
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:111:429094
Studijski program Naziv: Komunikologija (jednopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra komunikologije (mag. comm.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-11-08 12:23:21