Naslov Filmska kultura u nastavi - ekranizacija književnih djela
Naslov (engleski) Movie Culture in Education - Movie Adaptation of Literary Works
Autor Zvonimira Brajković
Mentor Danijel Labaš (mentor)
Mentor Ivan Uldrijan (mentor)
Član povjerenstva Danijel Labaš (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivan Uldrijan (član povjerenstva)
Član povjerenstva Irena Sever (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Fakultet hrvatskih studija Zagreb
Datum i država obrane 2014-09-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Komunikologija
Sažetak Diplomskim radom pokušat će se ukratko povezati književnost i film, tj. prikazati načine na koje je moguće upotrijebiti film u nastavi hrvatskog jezika. Osim povezivanja tih dviju umjetnosti nastojat će se istaknuti potreba za medijskim odgojem i razvijanjem medijske pismenosti kod djece i mladih. Osim medijskog odgoja u radu je istaknuta važnost čitanja knjiga, tj. lektira, te važnost uvođenja filmske i medijske kulture u nastavu. Rad će se jednim dijelom baviti uspoređivanjem knjiga i filmova istog sadržaja, tj. ekranizacijom književnih djela, koji su sve načini adaptacije, koliko je vjernost književnom izvorniku važna za uspješnost adaptacije, kako je taj sadržaj u različitim medijima, odnosno umjetnostima izmijenjen te kakve su posljedice.
U prvom poglavlju govori se o medijima i njihovoj ulozi u čovjekovu životu. Budući da je medij koji se obrađuje film slijedi poglavlje o filmu (njegovoj povijesti, filmskim izražajnim sredstvima, rodovima i vrstama, hrvatskoj kinematografiji, dječjem razumijevanju filma i dr.). Nakon upoznavanja s osnovnim podacima o filmu slijedi kratak osvrt o lektiri i potrebi razvijanja kulture čitanja. Slijedi poglavlje koje obrađuje povezanost filmske umjetnosti i književnosti. Obrađivat će metode uvođenja filma u nastavu, organizacijski proces nastave, načine obrade lektire pomoću filma i sve to s primjerima književnih djela koja su ekranizirana. Na kraju rada donosi se zaključak, tj. svojevrsna sinteza svega navedenog u radu.
Sažetak (engleski) Main focus of the thesis will be the connection between literature and movies in order to show the new means of introduction of educational videos into Croatian language classes. Besides the presented connection between two fields of artistic expression, the thesis will try to accentuate the need for media based courses and increased modern need for media literacy among children and teenagers. Importance of reading of the professor assigned reading materials has been discussed and scrutinized in the thesis, as well as the need for integration of movie and media based classes into schooling processes. One of the focal points of this thesis will be to compare the books and movies presenting the same topic i.e. literary screenings – which methods of adaptation can be used, how important is the similarity of literary work in respect to its movie counterpart and what will be the consequences of deviating from the original script in a cross-media adaptation.
In the first part of the thesis, the author will speak about media and its role in human lives. Since the focus of the thesis was movie part of the media, the next part of the thesis will be the chapter about movies – the history of movie art, expression methods used during its creation as well as about its division in accordance to movie type and topic, Croat cinematography and the process of understanding the movie art by children and youth. After the short introduction about the movie art concepts, the discussion will shift to educator assigned readings and the importance of reading habit development which will be followed by a chapter about the connection between filmography and literature. Topics to be discussed in this chapter are the introduction methods of movie art into schooling, organizational processes of the classes taught with this concept, the means by which assigned reading can be processed and connected to the movie – everything is to be supported with examples of literary art transformed into movie art. Final part of this thesis will synthesize the findings which this thesis produced in clear and organized manner.
Ključne riječi
mediji
medijska pismenost
film
filmska kultura
nastava hrvatskog jezika
lektira
književnost
ekranizacija
usporedba.
Ključne riječi (engleski)
media
media literacy
film
movie culture
Croatian language classes
assigned
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:111:005017
Studijski program Naziv: Komunikologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra komunikologije (mag. comm.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2015-10-15 09:31:18