Naslov Analiza komunikacijeske strategije udruge "Prijatelji životinja"
Naslov (engleski) Communication strategy of the non-profit organization Animal Friends
Autor Kristina Belužić
Mentor Ivan Burić (mentor)
Član povjerenstva Danijel Labaš (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Janović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivan Burić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Fakultet hrvatskih studija (ODSJEK ZA KOMUNIKOLOGIJU) Zagreb
Datum i država obrane 2016-09-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Komunikologija
Sažetak Komunikacija je jedan od najvažnijih aspekata društva. Ona održava društvo i utječe na društvenu dinamiku. Kada komuniciramo s velikim brojem ljudi, u svakom trenutku je važno da znamo kakvu poruku želimo poslati, kome je ona namijenjena, kako ćemo je poslati i zašto.
Predmet ovog istraživanja bila je komunikacijska strategija udruge Prijatelja životinja. Sukladno tome, cilj ovog rada bio je definirati komunikacijsku strategiju udruge Prijatelji životinja iz perspektive samih aktera – putem metode dubinskih intervjua, na namjernom uzorku od četvreno zaposlenika udruge, kako bi uočili dobre i loše strane strategije te na taj način ocijenili učinkovitost same strategije i detektirali mogućnosti za poboljšanje iste.
Rezultati su pokazali kako su prednosti komunikacijske strategije Prijatelja životinja dobri pristupi i razvijene taktike zahvaljujući dugogodišnjem iskustvu rada udruge, dobra unutarnja organizacija, shvaćanje važnosti komunikacije te nepostojanje konkurencije. Suprotno tome, rezultati su pokazali kako strategija ima i svoje nedostatke poput: nedostataka resursa, nezadovoljavajućeg mjerenja učinkovitosti rada te nedostatak strategije u pogledu izgradnje imidža. Ipak, usprkos prijetnjama koje dolaze od negativnih stavova javnosti i problema u pristupu, Udruga je na pravom putu da poboljša učinkovitost komunikacijske strategije ako iskoristi prilike poput prilagođavanja pristupa i kampanja pojedinim ciljevima i ciljanoj skupini pomoću optimizacije kanala komunikacije i iskorištavanja medijskog publiciteta.
Na kraju, ovo istraživanje pokazalo je kako se komunikacija i planiranje komunikacije bitno razlikuje ovisno o njenim ciljevima. Sukladno tome, zbog bitnih razlika u ciljevima profitnih i neprofitnih organizacija, postoji velika razlika između njihovih komunikacijskih strategija. Ono što bitno razlikuje komunikacijsku strategiju profitne i neprofitne organizacije jesu motivacija i težnja za ostvarenjem ciljeva samih zaposlenika koja je daleko veća u neprofitnim organizacijama.
Sažetak (engleski) Communication is one of the main aspects of society. It maintains society and has effect on the social dynamics. When we communicate with a large number of people, it’s important to know what kind of message we want to send, for whom the message is intended, how will we send it and the reason we want to send it.
The subject of this study was the communications strategy of Animal Friends. Therefore, the goal of this work is to define communication strategy of non-profit organization Animal Friends from the perspective of the members themselves – using a qualitative interview method by purposive sampling of four employee in order to assess pros and cons of the strategy so we can evaluate the efficiency of the strategy and detect possibilities for improving it.
The results showed that the benefits of communication strategy of Animal Friends are good approaches and developed tactics with the help of the extensive experience of the association, good internal organization, understanding the importance of communication and the lack of competition. By contrast, the strategy has its disadvantages, such as: lack of resources, unsatisfactory measurement of effectiveness and the lack of strategy in terms of image-building. However, despite the threats coming from negative attitudes and problems coming from unsuitable approaches, the association is on the right track to improve the efficiency of communication strategy by using opportunities such as adjustments approach according to specific campaign objectives and communication target through optimization of channels of communication and media publicity-exploitation.
Finally, this research has shown that communication and planning of communication differs significantly depending on its objectives. Accordingly, due to significant differences in the objectives of profit and non-profit organizations, there is a big difference between their communication strategies. What essentially differentiate communication strategy of profit-based and non-profit organizations are the motivation and the pursuit of the objectives of the employees themselves, which is far greater in the non-profit organizations.
Ključne riječi
komunikacijska strategija
prijatelji životinja
udruga
neprofitna organizacija
komunikacijski plan
analiza
dubinski intervju
Ključne riječi (engleski)
communication strategy
Animal friends
association
non-profit organization
communication plan
analysis
qualitative interview
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:111:424555
Studijski program Naziv: Komunikologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra komunikologije (mag. comm.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-10-05 10:41:02