master's thesis
Gender Issues in Media: Portrayal of the Sexes in Advertisments of Croatian Male and Female Magazines

Katarina Peroković (2014)
Sveučilište u Zagrebu
Hrvatski studiji
ODSJEK ZA KOMUNIKOLOGIJU
Metadata
TitleRodna problematika u medijima: prikaz spolova u reklamama hrvatskih izdanja stranih muških i ženskih časopisa
AuthorKatarina Peroković
Mentor(s)Danijel Labaš (thesis advisor)
Abstract
U radu je proučavana rodna problematika u medijima. Istraživan je prikaz spolova u medijima, s posebnim naglaskom na to jesu li muškarci i žene stereotipno prikazani u sadržajima koji su njima posredovani. S obzirom na to da se radi o kompleksnoj temi u kojoj je jednim istraživanjem nemoguće obuhvatiti rodnu problematiku u svim medijima, odabran je samo jedan određeni aspekt. Predmet istraživanja bile su reklame hrvatskih izdanja stranih muških i ženskih časopisa. U istraživanju je proučavana razlika kako u prikazu spolova, tako i u sadržajima koji su namijenjeni muškarcima i ženama, u reklamama mjesečnika Playboy, Men's Health, Cosmopolitan i Grazia. Istraživan je i slikovni i tekstualni dio reklama, a kao teorijske postavke uzete su tvrdnje o spolu, rodu i medijskom utjecaju na navedene kategorije iz komunikologije, sociologije i etike. Istraživanje je pokazalo kako su muškarci i žene većinom stereotipno prikazani. Muškarci su u reklamama dominantniji, usmjereniji sportu, aktivniji, te češće prikazani kao zaposleni. Pritom nisu agresivniji od žena. Žene su pasivne i u zabrinjavajućem su postotku prikazane kao seksualni objekti. Ipak, nisu prikazane kao supruge, majke ili kućanice.
Parallel title (English)Gender Issues in Media: Portrayal of the Sexes in Advertisments of Croatian Male and Female Magazines
Committee MembersDanijel Labaš
Vine Mihaljević
Lana Ciboci
GranterSveučilište u Zagrebu
Hrvatski studiji
Lower level organizational unitsODSJEK ZA KOMUNIKOLOGIJU
PlaceZagreb
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Information and Communication Sciences
Communicology
Study programme typeuniversity
Study levelgraduate
Study programmeDepartment of Communication Studies
Academic title abbreviationmag. comm.
Genremaster's thesis
Language Croatian
Defense date2014-09-29
Parallel keywords (Croatian)Spol i rod feminizam rodna nejednakost mediji reklame časopisi
Resource typetext
Access conditionAccess restricted to students and staff of home institution
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:111:939504
CommitterRužica Grbešić