Rad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
diplomski rad
Rodna problematika u medijima: prikaz spolova u reklamama hrvatskih izdanja stranih muških i ženskih časopisa

Katarina Peroković (2014)
Sveučilište u Zagrebu
Hrvatski studiji
ODSJEK ZA KOMUNIKOLOGIJU
Podaci o radu
NaslovRodna problematika u medijima: prikaz spolova u reklamama hrvatskih izdanja stranih muških i ženskih časopisa
AutorKatarina Peroković
Voditelj/MentorDanijel Labaš (mentor)
Sažetak rada
U radu je proučavana rodna problematika u medijima. Istraživan je prikaz spolova u medijima, s posebnim naglaskom na to jesu li muškarci i žene stereotipno prikazani u sadržajima koji su njima posredovani. S obzirom na to da se radi o kompleksnoj temi u kojoj je jednim istraživanjem nemoguće obuhvatiti rodnu problematiku u svim medijima, odabran je samo jedan određeni aspekt. Predmet istraživanja bile su reklame hrvatskih izdanja stranih muških i ženskih časopisa. U istraživanju je proučavana razlika kako u prikazu spolova, tako i u sadržajima koji su namijenjeni muškarcima i ženama, u reklamama mjesečnika Playboy, Men's Health, Cosmopolitan i Grazia. Istraživan je i slikovni i tekstualni dio reklama, a kao teorijske postavke uzete su tvrdnje o spolu, rodu i medijskom utjecaju na navedene kategorije iz komunikologije, sociologije i etike. Istraživanje je pokazalo kako su muškarci i žene većinom stereotipno prikazani. Muškarci su u reklamama dominantniji, usmjereniji sportu, aktivniji, te češće prikazani kao zaposleni. Pritom nisu agresivniji od žena. Žene su pasivne i u zabrinjavajućem su postotku prikazane kao seksualni objekti. Ipak, nisu prikazane kao supruge, majke ili kućanice.
Ključne riječiSpol i rod feminizam rodna nejednakost mediji reklame časopisi
Naslov na drugom jeziku (engleski)Gender Issues in Media: Portrayal of the Sexes in Advertisments of Croatian Male and Female Magazines
Povjerenstvo za obranuDanijel Labaš
Vine Mihaljević
Lana Ciboci
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Zagrebu
Hrvatski studiji
Ustrojstvena jedinica niže razineODSJEK ZA KOMUNIKOLOGIJU
MjestoZagreb
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Informacijske i komunikacijske znanosti
Komunikologija
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaKomunikologija
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra komunikologije
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. comm.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2014-09-29
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:111:939504
PohranioRužica Grbešić