Abstract | Globalizacija tržišta, rast multinacionalnih korporacija te prisutnost velikoga broja konkurentnih
proizvoda doprinijeli su važnosti korporativnoga imidža, osobito u vrijeme kada kupce i ostale
dionike zanima puno više od samih proizvoda i usluga koje korporacija nudi, između ostaloga i
posluje li ta korporacija na društveno odgovoran način. Društveno odgovorno poslovanje uključuje
sve aktivnosti koje nisu nužno propisane zakonom, a koje korporacija integrira u proces donošenja
odluka, u svrhu brige za društvo i okoliš unutar kojega djeluje. Jedan dio javnosti, koji može biti
povezan s poslovanjem korporacije, bilo kao unutarnji dionik, odnosno zaposlenik, ili kao vanjski
dionik, najčešće kao kupac ili korisnik usluga, čine i pripadnici generacije Z. Cilj ovoga
diplomskoga rada je istražiti utječe li društveno odgovorno poslovanje na imidž korporacije među
pripadnicima generacije Z, odnosno koliko je pripadnicima ove generacije društveno odgovorno
poslovanje važno pri, primjerice, kupovini proizvoda ili kod odabira radnoga mjesta. Kako bi se
odgovorilo na navedena pitanja provedeno je anketno ispitivanje, korištenjem Google obrasca,
pripadnicima generacije Z. Rezultati istraživanja pokazali su da društveno odgovorno poslovanje
utječe na imidž korporacije među pripadnicima spomenute generacije. Također, istraživanje je
pokazalo da takvo poslovanje nije ključno prilikom odabira radnoga mjesta za pripadnike ove
generacije, većina pripadnika takvo poslovanje smatra prednošću te ga uzima u obzir u nekim
drugim situacijama, primjerice, prilikom donošenja potrošačkih odluka.
Ključne riječi: odnosi s javnošću, društveno odgovorno poslovanje, imidž, generacija z |
Abstract (english) | Market globalization, the growth of multinational corporations, and the presence of a large number
of competitive products have contributed to the importance of corporate image, especially at a time
when stakeholders are interested in much more than the products and services offered by the
corporation. Corporate social responsibility (CSR) includes all activities that are not necessarily
prescribed by law, but are included in the corporation's decision-making process for the purpose
of caring for the society and the environment in which it operates. One part of the public, which
can be related to the corporation's business, either as an internal stakeholder or as an external
stakeholder are members of Generation Z. This thesis aims to explore how much and in what way
CSR affects the corporate image among members of the mentioned generation. To get the answers,
a survey was conducted among members of Generation Z. The results of the research showed that
CSR affects the corporate image among members of Generation Z. Although CSR is not crucial
for members of this generation when choosing a job, most members consider CSR as an advantage
and take it into consideration in some other situations, for example, when making consumer
decisions. |