diplomski rad
Djeca suvremenog potrošačkog svijeta

Ines Mikulandi (2014)
Sveučilište u Zagrebu
Hrvatski studiji
ODSJEK ZA SOCIOLOGIJU
Podaci o radu
NaslovDjeca suvremenog potrošačkog svijeta
AutorInes Mikulandi
Voditelj/MentorIrena Cajner Mraović (mentor)
Sažetak rada
Approximately twenty thousand years ago when people, through their work, started to achieve their first food and merchandise surplus and when the increasing growth of human needs and desires, as well as human wealth, occurred, the consumerism started to emerge. Since then, the consumerism didn’t stop developing and expanding to new areas and markets on which it could place its products, ideas and values. Advocates and representatives of consumerism, like advertisers, mass media, various international corporations, manufacturers, retailers and others, found a very valuable market in children who are very important as current and future consumers that impact consumption of other people, especially parents and other members of the family, peers and friends. Various experts, schools, development of new technologies and the internet, department stores, governments and even professors and parents, assist in even greater engagement of children in markets and consumer culture. In that way the children well-being is being directly and indirectly influenced, leaving different, often not so harmless consequences for them – from those of physical, psychological and emotional nature, through moral ones to those that we narrowly connect with appearance and development of delinquent and violent behavior in children and youth, bullying and child labor in inhumane conditions, and many others. Those are the facts which we confirmed in this paperwork through literature, researches and examples from different parts of the world, and which all of us – parents, experts, professors, activists, local communities, institutions, governments and many others – make more responsible in undertaking of certain actions that have the goal of limiting impacts of the consumerism, or, to be precise, its representatives, on natural growth and development of children all around the world.
Ključne riječikonzumerizam potrošačko društvo djeca oglašavanje masovni mediji robne kuće škola roditelji dječja prava utjecaji blagostanje obveze
Naslov na drugom jeziku (engleski)Children of the Modern Consumeristic World
Povjerenstvo za obranuIrena Cajner Mraović
Dario Pavić
Vanja Šimičević
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Zagrebu
Hrvatski studiji
Ustrojstvena jedinica niže razineODSJEK ZA SOCIOLOGIJU
MjestoZagreb
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Sociologija
Posebne sociologije
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaSociologija (jednopredmetni)
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra sociologije
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. soc.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2014-12-18
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
Prije otprilike 20 tisuća godina, kada su ljudi svojim radom počeli ostvarivati prve viškove hrane i robe te kada počinje ubrzani rast ljudskih potreba i želja, kao i ljudskog bogatstva, dolazi do začetka konzumerizma. Od tada do danas konzumerizam se nije prestao razvijati i širiti na nova područja i nova tržišta na koja će moći plasirati svoje proizvode, ideje i vrijednosti. Njegovi su zagovornici i predstavnici, poput reklamne industrije, masovnih medija, različitih međunarodne korporacija, proizvođača, prodavača i ostalih, vrlo vrijedno tržište pronašli u djeci kao izuzetno važnim trenutnim i budućim potrošačima koji, također, utječu i na potrošnju drugih ljudi, naročito roditelja i ostalih pripadnika obitelji te vršnjaka i prijatelja. Sve većem uključivanju djece na tržište i u potrošačku kulturu pomažu i različiti stručnjaci i znanstvenici, škole, razvoj novih tehnologija i interneta, robne kuće i trgovački centri, vlade, pa čak i učitelji i roditelji. Na taj se način direktno i indirektno utječe na blagostanje djece, ostavljajući za njih različite, često ne posve bezopasne posljedice – od onih fizičkih, psihičkih i emocionalnih, preko onih moralnih i vrijednosnih, pa sve do onih koje dovodimo u usku vezu s pojavom i razvojem delinkventnog i nasilnog ponašanja kod djece i mladih, međuvršnjačkog nasilja i dječjeg rada, odnosno izrabljivanja u nehumanim uvjetima, i brojnih drugih. To su činjenice koje smo u ovom radu potvrdili i potkrijepili literaturom, istraživanjima i primjerima iz različitih dijelova svijeta i koje sve nas – roditelje, stručnjake, profesore, aktiviste, lokalne zajednice, institucije, vlade i mnoge druge – čine sve odgovornijima u poduzimanju određenih radnji kojima je cilj ograničavanje utjecaja konzumerizma ili, točnije, njegovih predstavnika, na normalan rast i razvoj djece diljem svijeta.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)consumerism consumer society children advertising mass media department stores school parents children rights impacts well-being responsibilities
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:111:703227
PohranioRužica Grbešić