diplomski rad
Korištenje komentara čitatelja na dnevno-informativnim portalima

Samantha Bilajac (2014)
Sveučilište u Zagrebu
Hrvatski studiji
ODSJEK ZA KOMUNIKOLOGIJU
Podaci o radu
NaslovKorištenje komentara čitatelja na dnevno-informativnim portalima
AutorSamantha Bilajac
Voditelj/MentorJelena Jurišić (mentor)
Sažetak rada
U radu se istražuje mogućnost provjere teorije nametanja agende (eng. „agenda setting theory“) korištenjem komentara čitatelja na hrvatskim dnevno informativnim portalima kao kvantitativnog pokazatelja mišljenja građana o važnosti određene teme. Analiza provedena u sklopu rada usredotočila se na temu održavanja manifestacije „Split pride“ (povorka potpore LGBT zajednici) u gradu Splitu tijekom četiri uzastopne godine. Važnost ove teme na medijskoj agendi kvantificirana je brojem novinarskih uradaka vezanih uz temu objavljenih na četiri internetska portala: portal Slobodne Dalmacije (http:///www.slobodnadalmacija.hr), portal 24sata (http://www.24sata.hr), portal Index (http://www.index.hr) te portal Večernjeg lista (http://www.vecernji.hr). Portali su odabrani prema kriteriju posjećenosti – portal Slobodne Dalmacije najčitaniji je lokalno-regionalni portal u gradu Splitu gdje se manifestacije „Split pride“ održava, dok su ostala tri portala najčitaniji nacionalni dnevnoinformativni portali na kojima je omogućeno čitateljsko komentiranje članaka. Važnost teme na javnoj agendi (agendi građana) kvantificirana je brojem čitatelja koji su komentirali neki od članaka na tu temu te brojem komentara koje su oni ostavili. Provedena analiza ukazuje na to da se komentare čitatelja uistinu može promatrati kao besplatan, lako dostupan i vrlo ažuran pokazatelj važnosti teme.
Ključne riječipostavljanje agende (eng. „agenda setting“) internet konvergencija medija metode istraživanja nterneta metode istraživanja javnog mnijenja
Naslov na drugom jeziku (engleski)The usage of readers comments on daily news portals
Povjerenstvo za obranuJelena Jurišić
Anđelka Raguž
Ivan Burić
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Zagrebu
Hrvatski studiji
Ustrojstvena jedinica niže razineODSJEK ZA KOMUNIKOLOGIJU
MjestoZagreb
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Informacijske i komunikacijske znanosti
Komunikologija
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaKomunikologija
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra komunikologije
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. comm.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2014-12-19
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
The paper explores the possibility of verifying the theory of agenda setting theory using reader comments on the Croatian daily news portals as quantitative indicator of citizens' opinions about the importance of certain topic. An analysis conducted as part of the work has focused on the theme of the manifestation "Split Pride" (procession in support of the LGBT community) in the city of Split during four consecutive years. The importance of this topic on the media agenda was quantified by the number of news items related to the topic published in four web portals: portal Slobodna Dalmacija (http: ///www.slobodnadalmacija.hr), portal 24sata (http://www.24sata.hr ), portal Index (http://www.index.hr) and portal Vecernji list (http://www.vecernji.hr). Portals were selected according to the criteria of attendance - portal Slobodna Dalmacija is the most widely read local-regional portal in Split where the event "Split Pride" is held, while the other three portals most widely read national daily news portals where possible Reading commenting on articles. The importance of the topic on public agenda was quantified by the number of distinct readers who have commented on some of the articles on the subject and the number of comments that they left. The analysis indicates that the comments readers can truly be seen as free, easily accessible and very date indicator of the importance of the topic.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)Agenda setting theory internet users media convergence internet research public opinion research methods
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:111:893969
PohranioRužica Grbešić