Rad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
diplomski rad
Učinak eksperimentalnog programa zdravstvenog odgoja i obrazovanja: Utjecaj na učestalost fizičkih aktivnosti i korištenja tehnologije

Mia Karabegović (2014)
Sveučilište u Zagrebu
Hrvatski studiji
ODSJEK ZA PSIHOLOGIJU
Podaci o radu
NaslovUčinak eksperimentalnog programa zdravstvenog odgoja i obrazovanja: Utjecaj na učestalost fizičkih aktivnosti i korištenja tehnologije
AutorMia Karabegović
Voditelj/MentorJosip Burušić (mentor)
Sažetak rada
Cilj ovog istraživanja bio je ustanoviti učinkovitost osnovnoškolskog nastavnog programa zdravstvenog odgoja i obrazovanja u poticanju fizičkih aktivnosti odnosno smanjenju učestalosti sjedilačkih ponašanja vezanim uz korištenje tehnologije: gledanja televizije, vremena provedenog na računalu te igranja videoigrica te provjeriti hipotezu istiskanja. U tu svrhu, primjenjen je kvazi-eksperimentalni dvokratni nacrt s kontrolnom skupinom. Istraživanje je provedeno na 858 sudionika, učenika 16 hrvatskih škola, a učestalost istraživanih aktivnosti mjerena je česticama samoprocjene u upitniku konstruiranom za potrebe evaluacije. Dobiveni rezultati ukazuju da intervencija nije bila učinovita u promjeni ovih ponašanja. Nadalje, hipoteza istiskanja također nije potvrđena obzirom na neznačajnu korelaciju fizičke aktivnosti s tri istraživana vida korištenja tehnologije. Značajne razlike dobivene su pri usporedbi skupina djevojčica i dječaka, pri čemu se pokazalo da su djevojčice fizički aktivnije od dječaka te da češće od njih gledaju televiziju, dok dječaci značajno više koriste računalo i igraju videoigrice. Sukladno dobivenim rezultatima i prethodnim saznanjima iz područja odnosa fizičkih aktivnosti i korištenja tehnologije, sugeriraju se moguće izmjene programa te moguće teme za daljnja istraživanja.
Ključne riječizdravstveni odgoj fizička aktivnost aktivnosti vezane uz ekran pretilost kod djece
Naslov na drugom jeziku (engleski)The effectiveness of an experimental school-based health education program in altering student's physical and screen-based activities
Povjerenstvo za obranuJosip Burušić
Sanja Budimir
Toni Babarović
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Zagrebu
Hrvatski studiji
Ustrojstvena jedinica niže razineODSJEK ZA PSIHOLOGIJU
MjestoZagreb
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Psihologija
Klinička i zdravstvena psihologija
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaPsihologija (jednopredmetni)
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra psihologije
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. psych.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2014-07-09
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:111:701401
PohranioRužica Grbešić