Naslov Društveno odgovorno poslovanje u vrijeme kriznih situacija. Studija slučaja: Hrvatski Telekom
Naslov (engleski) Corporate Social Responsibility in Times of Crisis. Case Study: Croatian Telecom
Autor Mia Kos
Mentor Danijel Labaš (mentor)
Mentor Davor Trbušić (sumentor)
Član povjerenstva Vine Mihaljević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Jeleč (član povjerenstva)
Član povjerenstva Davor Trbušić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Fakultet hrvatskih studija (ODSJEK ZA KOMUNIKOLOGIJU) Zagreb
Datum i država obrane 2022-04-21, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Komunikologija
Sažetak U radu se obrađuje tema društveno odgovornog poslovanja telekomunikacijske organizacije Hrvatski
Telekom (HT) za vrijeme dviju kriza u 2020. i početku 2021. godine. Svrha ovog rada je analiza
čimbenika koji utječu na poslovanje organizacije tijekom kriznih situacija te prikaz važnosti koju
društveno odgovorno poslovanje može imati tijekom krize. Definirali smo društveno odgovorno
poslovanje u organizacijama te objasnili njegovu ulogu u kontekstu poslovnog koncepta ključnog za
održivost organizacije u suvremenom okruženju. Korištenjem dostupne literature, u radu smo
prikazali i marketinšku stranu društveno odgovornog poslovanja te istaknuli njezine pozitivne i
negativne strane. Prikazali smo i objasnili kako su dvije krize – pandemija COVID-19 i potresi na
području Zagreba i Petrinje utjecale na ovu organizaciju te kako je, uz pomoć društveno odgovornog
poslovanja, HT odgovorio na krizne situacije. Metodom dubinskog intervjua u kojem je sudjelovao
zaposlenik Odjela za korporativne komunikacije HT-a , prikupili smo informacije o komunikacijskoj
strategiji organizacije za vrijeme krize. Saznali smo kako se organizacija pripremila za navedene
krize, koje akcije je poduzela kako bi smanjila njihov negativan utjecaj na organizaciju, ali i na
zajednicu u kojoj djeluju te kako se u sve navedeno uklopila strategija društveno odgovornog
poslovanja. Uz dubinski intervju, korištena je i istraživačka metoda ankete. Njome smo provjerili
percepciju utjecaja koju je društveno odgovorno poslovanje Hrvatskog Telekoma imalo među
ciljanom populacijom za vrijeme kriza te kolika je razina svjesnosti ciljane publike o društveno
odgovornim akcijama koje je HT proveo u 2020. i 2021. godini. Rezultati navedenih istaživanja
pokazali su da je Hrvatski Telekom tijekom dviju kriza: pandemije COVID 19 i niza potresa u
Zagrebu i Sisačko-moslavačkoj županiji, prilagodio svoj način poslovanja u skladu s regulativama,
ali i u skladu s društveno odgovornom strategijom. Ova je organizacija koristila društveno odgovorne
aktivnosti u odnosu sa svojim zaposlenicima i dionicima, to jest unutarnjim ciljanim javnostima, ali
i u odnosu s vanjskim ciljanim javnostima, poput korisnika mreže Hrvatskog Telekoma. Također,
rezultati istraživanja dokazuju da su ispitanici većinom upoznati s pojmom društveno odgovornog
poslovanja te da mogu razumjeti koje organizacije ga koriste u svom poslovanju i na koji način.
Postojanje visoke svijesti o DOP-u može se smatrati predispozicijom za daljnji razvitak ovog načina
poslovanja organizacija u Hrvatskoj.
Sažetak (engleski) The paper deals with the topic of corporate social responsibility in croatian telecommunication
company „Hrvatski Telekom“ during two major crisis in 2020. and early 2021. We defined corporate
social responibility in organizations and explained its tole in the context of business sustainability in
the modern environment. Using the available literature, we also presented the role of marketing in
corporate social behaviour and highlighted its positive and negative sides. We presented ans
explained how two crises – the COVID-19 pandemic and the earthquakes in Zagreb and Petrinja –
affected this organization and how, with the help of social responsibility, HT responded to those
crisis. Using an in-depth interview, in which the participant is an employee of HT's communications
department, we gathered information of communication strategy during the crisis. We learned how
the organization prepared for these crises, what actions did it take to reduce theis negative impact on
the company, but also to help the community in which they operate. All of the above was achieved
by using strategy of social responsibility. In addition to the in-depth interview, the research method
of the survey was also used. Using a survey, we checked what kind of and how much impact did
socially responsible business of Hrvatski Telekom during the crisis have on the target population and
the awareness of the target audience about the actions carried out by HT in 2020 and 2021. The results
of this researches showed that Hrvatski Telekom has adapted its way of business management in
accordance to regulations and social responsible strategy during the two crises; COVID 19 pandemic
and a series of earthquakes in Zagreb and Sisačko-moslavačka county. This organization used socially
responsible activities in relation to its employees and stakeholders, ie. Internal target publics, but also
in relation to external target publics, such as users of the Hrvatski Telekom network. In addition to
that, the results of the researches prove that respondents are mostly familiar with the concept of
socially responsible business and that they can understand which organizations they use in their
business and in what way. This existance of a high awareness of CSR can be considered a
predisposition for the further development of social responsible businesses in Croatia.
Ključne riječi
društveno odgovorno poslovanje
Hrvatski Telekom
krizna komunikacija
Ključne riječi (engleski)
corporate social responsibilty
Hrvatski Telekom
crisis communication
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:111:344332
Studijski program Naziv: Komunikologija (jednopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra komunikologije (mag. comm.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-06-08 12:33:58