Naslov Društvene mreže i kanali u nastavi hrvatskoga jezika
Naslov (engleski) Social media and channels in Croatian language teaching
Autor Ivan Kapović
Mentor Danijel Labaš (mentor)
Mentor Ivan Uldrijan (mentor)
Član povjerenstva Vine Mihaljević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Dražen Maleš (član povjerenstva)
Član povjerenstva Danijel Labaš (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivan Uldrijan (član povjerenstva)
Član povjerenstva Igor Vranić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Fakultet hrvatskih studija (ODSJEK ZA KROATOLOGIJU) Zagreb
Datum i država obrane 2019-06-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Kroatologija
Sažetak Diplomski rad tematizira pitanje budućnosti obrazovnoga sustava i njegove prilagodbe novim tehnologijama i društvu koje karakterizira međusobno umrežavanje korisnika. Navike korištenja medija kroz vrijeme su se uvelike promijenile, a mladi naraštaji danas su većinom prisutni na mreži i koriste društvene mreže i komunikacijske kanale. Glavni je cilj ovoga rada
istražiti kako na odgovarajući način upotrijebiti društvene mreže i komunikacijske kanale u nastavi predmeta Hrvatski jezik, kako bi učenici bili zainteresirani za njihovo praćenje. U teorijskom dijelu rada pomoću dostupne literature istražuju se mogućnosti korištenja digitalnih alata i prikazuju karakteristike društvenih mreža i komunikacijskih kanala u nastavi kako bi se edukativne sadržaje približilo digitalnoj generaciji mladih koja se aktivno služi medijima. Također, istraženi su mogući inovativni resursi koje mogu koristiti nastavnici i učenici, ali i ostalo građanstvo, s ciljem poticanja cjeloživotnog obrazovanja u vidu poznavanja vlastitoga jezika i književnosti u doba kada se tržište tehnologija mijenja na dnevnoj razini. U istraživačkom dijelu rada, u svrhu izrade diplomskoga rada i utvrđivanja interesa učenika za novim oblicima sadržaja vezanim za nastavu, provedeno je i istraživanje među maturantima zagrebačke XIII. gimnazije. Prikupljanje podataka za istraživanje obavljeno je metodom
anketiranja. Istraživanje je pokazalo da su učenici većinom nezadovoljni trenutačnim stanjem te da su uglavnom vrlo otvoreni prema korištenju društvenih mreža i komunikacijskih kanala u nastavi predmeta Hrvatski jezik. Isto tako, rezultati istraživanja prikazuju raskorak između moderne tehnologije kojom se učenici svakodnevno služe i prikaza nastavnog gradiva u
školskim materijalima. Uz to, izrađeni su i prijedlozi praktičnih primjera objava sadržaja vezanih uz gradivo predmeta Hrvatski jezik na društvenim mrežama i komunikacijskim kanalima te mogućnosti prilagodbe nastavnih sadržaja prema platformama. Zaključno je prikazano kako se određene platforme mogu iskoristiti u svrhu obrazovanja, radi većeg angažmana učenika u nastavi, poticanja kreativnosti, suradnje, motivacije te interesa za samostalno praćenje objava
Sažetak (engleski) This thesis deals with the future of the education system and its adaptation to new technologies and the society characterized by networking of users. The habits of media usage have significantly changed over time. Today the younger generations are mostly present online, using social networks and channels. The main aim of this paper is to explore how to use social networks and channels appropriately in the teaching of the Croatian language and literature in order to get students interested in the subject. Based on the available literature, the theoretical part of the paper explores the possibilities of using digital tools and outlines the characteristics of the emerging social networks and communication channels in the classrom with the aim of bringing the educational content closer to the young digital generation which uses the media actively. The paper also analyses different innovative resources which can be used by teachers and students, as well as by other citizens engaged in the process of life-long learning of their mother tongue and their national literature in the time when the market of technology changes on a daily basis. In the research part of this work, for the purpose of this graduate thesis and with the aim of discovering the pupils' interests for new kinds of educational content, the research among the graduates of the XIII Gymnasium in Zagreb has been conducted. Data collection for the research has been carried out using the survey method. The research has shown that the students are mostly dissatisfied with the current situation and that they are open to the usage of social networks and communication channels in the Croatian language teaching. Likewise, the results also show the gap between the modern technologies used by students on a daily basis and the learning materials used in schools. In addition to that, various practical examples of social networks and communication channels content related to the subject, as well as possibilities to adapt the educational content, have been suggested. To conclude, the study has shown how certain platforms can be used for the educational purposes, engaging students
in learning, encouraging their creativity, cooperation, motivation and interest in following the publications on social media.
Ključne riječi
društvene mreže i komunikacijski kanali
nastava
digitalni mediji
obrazovanje
Hrvatski jezik
Ključne riječi (engleski)
social networks and communication channels
teaching
digital media
education
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:111:497111
Studijski program Naziv: Kroatologija (jednopredmetni); smjerovi: znanstveni, nastavnički Smjer: nastavnički Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra edukacije kroatologije (mag.educ.croat.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-07-03 11:29:40